Mediaprofiel

We hebben te maken met een enorme expansiedrift van het internet: de digitale revolutie is een feit. We hebben onze fysieke wereld geheel ingebed met ‘bits’ en dit heeft een enorme verandering te weeg gebracht dat diep ingrijpt in alle processen van onze samenleving. Hoe gaan we hiermee om als mens? Een van de uitingen is bijvoorbeeld het fenomeen selfies . Die zijn we massaal en wereldwijd gaan maken omdat we op zoek zijn naar: wie ben ik online? We zien het als een soort digitale puberteit: je hebt een nieuwe identiteit waar je vorm aan moet geven.

Mediaprofiel is ontstaan vanuit een soortgelijke behoefte: vat krijgen op de grote diversiteit in internetgebruik van mensen.

Deze webtool bestaat uit een digitale vragenlijst en een profielpagina. De profielen geven inzicht in:

  • de mate van digitale vaardigheden en kennis;
  • de mate van de online (sociale) interactie.

Hoe ziet een ontwikkeltraject voor een organisatie uit?

  • Iedere deelnemer vult een digitale vragenlijst in.
  • De manager ontvangt een overzicht van de mediaprofiel per deelnemersgroep.
  • Deelnemers kunnen meteen aan de slag met de tips.
  • Een media-expert maakt een professionaliseringsaanbod op maat.
  • Een nieuw invulmoment plannen om aanbod te evalueren.

Hoe worden de uitkomsten meteen benut?

  • Bij werving en selectie kan het gewenst mediaprofiel als criterium worden toegevoegd.
  • Bij projecten kunnen mediaprofiel helpen bij de samenstelling van een team.

Hoe ziet een profielpagina eruit?

Schermafbeelding 2015-11-25 om 11.37.55

Kijk bij www.mediaprofiel.nl