Mediaprofiel als fabriekje
Afgelopen week een aantal gesprekken gevoerd met mede-ondernemers. Door mijn zoektocht kreeg ik verschillende uiteenlopende adviezen over de webtool mediaprofiel.nl.
Het maakt het allemaal een stuk gemakkelijker :).
Hieronder zie je de adviezen.
1) (@wimluteijn) gaf aan: ” je bouwt een fabriekje (=webtool), zorg ervoor dat je dit niet zelf onder beheer houdt”. Het beheer van de webtool dus zo snel mogelijk onderbrengen bij partijen die dit als business hebben en daar dus heel goed in zijn. Dat klinkt erg logisch.
2) Ed Peelen heeft me zeer waardevolle informatie gegeven over het opbouwen en normering van een vragenlijst, businessmodel en onderhoud. Hij bezit namelijk zelf de organisatie @WaardenManagement. Deze organisatie is 15 jaar geleden op eenzelfde manier begonnen, met een vragenlijst te maken. Nu jaren later is het een prima bloeiend bedrijf. Goed businessmodel en een warme onderneming. Het is een optie dat ik de vragenlijst bij deze organisatie onderbreng.
3) @Louis Hilgers verklaarde me bijna voor gek: ” je gaat dit toch gewoon zelf doen.” Je bent toch ondernemer? Je zorgt voor goede mensen om je heen maar je houdt wel de regie in handen. Ik denk met je mee…
Om het gemakkelijker te maken kwam mijn zoon Jesse met de opmerking: wij hebben het “clean” geprogrammeerd met 2 programma’s (Django en Polymer). Dat is vrij nieuw en dus het kost wel wat inwerktijd om het over te dragen. Wij programmeren het zo, dat je niet veel onderhoud zal hebben, behalve dat je een hele goede server nodig hebt.
Welkom in de wereld van de ondernemer…welk advies geven jullie mij?
No comments