Bewegen in het hokje
NB: Ik ga verder bloggen over mediaprofielen op deze website. De vorige berichten lees je op: mediaprofiel.blogspot.com.
Door de uitzending van Tegenlicht over Richardo Semler werd ik geïnspireerd door de tekst: je moet binnen je hokje zoeken naar vrijheden en nieuwe mogelijkheden. Ik probeer te bewegen in het spel van de profielen. Waartoe dienen de mediaprofielen? Wat hebben mijn opdrachtgevers aan deze tool?
De oorsprong van het idee mediaprofiel, ligt in het ontwikkelen van mensen op mediavaardigheden. Ben je consument? Ben je daar tevreden over of wil je je ontwikkelen als bijvoorbeeld netwerker? Is dat mogelijk in een kort tijdsbestek? Heeft het zin om deze persoon met een cursus Linkedin te verblijden en te vragen om meteen te gaan te discussiëren om het netwerk te vergroten? Wat zijn dan de stappen die je moet nemen? Welke informatie heeft deze persoon dan nodig om zich te ontwikkelen? Al deze vragen wil ik beter kunnen beantwoorden door kennis van mediaprofielen.
Echter door het praten en lezen kom je tot nieuwe inzichten. Cecile Janssen gaf aan dat een mediaprofiel ook veelzeggend is over hoe je een boodschap wil ontvangen als klant. Dit is mijn speelveld niet dus dat had ik het niet meegenomen in mijn opzet. Het lezen van het boek Groundswell gaf me nog meer inzichten namelijk (vrije vertaling):
Gaaf, dit geeft mij genoeg richting om de webtool breder te ontwikkelen en in te gaan zetten. In mijn hokje opzoek naar nieuwe mogelijkheden. Ik heb eigenlijk spijt dat ik niet eerder de moeite heb genomen om dit boek beter door te ploegen. Enigszins geërgerd (aan mezelf) dat ik alles te snel wil…..Maar het gesprek met Wim Luteijn geeft altijd rust: Marielle zo werk jij en zo ontwikkel jij…blijf doorgaan. Samen sterk.
2 Comments. Leave new
Hi Mariëlle! Leuk om je zoektocht mee te mogen maken. Ik denk graag mee. Groet, Cecile
P.S. Beide LinkedIn-linkjes werken niet.
Bedankt Cecile, de linkjes doen het inmiddels….